Wednesday, December 5, 2012

Leper Ride (Ulu Yam) - Celebrating Deepavali. Ahaks!!!

Assalamualaikum dan hallo semua.


Seperti yang dijanjikan... jeng.. jeng.. jeng... ride meleper Ulu Yam - Frazer seperti yang dijanjikan.
Malangnya kesudahannya tidak menyebelahi pihak2 yang pergi meleper ini kerana atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan... (balik muka kecewa).


12 Nov 2012 - Malam tu berkobar-kobar eden nak balik merehat-rehatkan diri... yelah, esok kan nak pergi meleper. Tetapi setelah melepak dan menepek sambil ngombe-ngombe (bahasa orang putih : out drinking), aku pun terliwat terlewat sampai rumah. Cepat-cepat inform mak aku yang aku nak bangun pepagi nak keluar "jalan-jalan". Apa lagi... memang bising ler makwe kesayangan aku ni....

13 Nov 2012 - LAMBAT BANGUN!!!!! sepatutnya RV pukul 8, konon-konon nak bangun pukul 7 la konon, tetapi terlajak bangun pukul 7.45!!!! apa lagi??? Mandi cipan kerbau, pakai apa yang lebih kurang dapat dipakaikan dan terus full throttle ke tempat RV. Berderup deram jantung aku pasal aku bersimpang siur di laluan jalanraya (jangan amalkan yea???? :)). Sampai tempat RV lebih kurang 40 minit.... full throttle dari mula sampai abes. Enjin motor aku pun da bunyik macam enjin motorbot!

Sampai tempat RV satu budak pun takde!!! Aku tengok jam baru pukul 8.45 pagi... "Aisehmen... takkan la diorg ni da gerak?? giler awal.... " sambil aku tergaru-garu kepala... menengok sini sana untuk mana-mana kedai sarapan yang berdekatan yang ada. Setelah tunggu lebih kurang 15 minit, dengan hati yang berat aku keluar balik utk pergi ke BhP kat simpang masuk Taman Tasik Titiwangsa untuk beli air... (kita minum dulu!!!) sambil2 merangka perjalanan aku seterusnya.


Tengah beli air tu tetiba aku terima SMS daripada Firdaus yang berbunyik
"Salam bro....
jom join meleper ke Frazer pagi ni??"

Dengan pantas aku beli topup dan call dia!

"Salam.... Daus?? Korang kat mana??? aku g RV takder pon??"
"Kitorang tunggu kat Shell depan sikit Titiwangsa bro..."

Hek elee... tunggu situ la plak. Aku pun cargas pergi ke sana. Sampai sana yang ada si Firdaus sama Nick saja... yang lain2 masih belum tiba. Sedang tak lama menunggu, si Bay sama Safa pun tiba. Maka kami pun mula le bergerak....

Dari situ g sarapan la... berak la... kentut la... aku malas nak update, sampailah kita di Ulu Yam simpang nak naik tu (pasal kat situ takder gambau bro... kat sini baru ada). Tengok muka masing2 tengah bersiap2 nak gerak. Sepanjang otw nak ke sini, mmg motor aku terbaik la sebab boleh potong memotong diorg. Dari sini dari terbaik jadi terberak sbb haram motor aku takder pickup... macam harem. Marilah sama-sama menikmati foto ini :



Layan punya layan punya layan (sorry geng takder gambo meleper... seram nak amek gambar!!!) tibalah masa ke Bukit Tinggi.... MALANGNYA kami TIDAK DIBENARKAN untuk naik... maka dengan muka kecewa... masing2 aku upload..... kah.. kah.. kah.. kah.. kah...

 masing-masing mengharap tunggu greenlight dari pak guard Myanmar


Dari kiri yang muka kecewa : Nick, Firdaus dan Man Bird. 


 Bai... phone number solengge....


Muka Nick paling jelas kecewa....

Selepas daripada kekecewaan Bukit Tinggi, budak-budak ni menghala semula ke Genting. Aku?? Hala balik la bro... Port Kelang jauh wooo....

Sekian, sampai di lain masa. Jumpa lagi.....

Vroom... Vroomm!!!

1 comment: